Saturday, April 14, 2012

Ozzie Guillen Marlins apologizes on the valve of Castro

MIAMI (AP) - een berouwvol Ozzie Guillen zat in het hart van Little Havana op zoek naar vergeving voor wat de Miami Marlins manager grootste genoemd fout van zijn leven - hij bewonderde Fidel Castro zeggen.

Dit was niet een belediging van de offhanded over een schrijver, het soort sport ding dat de uitgesproken Guillen in kreeg of problemen in Chicago. Said was persoonlijk aan de fan base Marlins zo veel vertrouwen dat ze hun nieuwe stadion Midden op dat in wijk van de stad Cubaanse-Amerikaanse gebouwd.

Castro is de aartsvijand van die fans.

Due na manager worden geschorst voor vijf wedstrijden Thursday, Marlins probeerde op te beteugelen of tempest.

"Ik ben yesterday op mijn knieën om zich te verontschuldigen," zei Guillen.

"Ik ben zeer droevig over het probleem wat er gebeurd is." Ik zal alles doen wat in mijn macht om het te maken beter. ... "Wanneer u een fout als deze maakt kan niet slapen u."

Een sober Guillen, die een geschiedenis heeft van opmerkingen over homo's en immigranten, onder andere, polariserende sprak zonder een maakte geen afwijzingen script. Hij zei dat hij zal doen wat hij kan om betrekkingen met Cubaanse-Amerikanen geïrriteerd door zijn lof van de Cubaanse dictator, opmerkingen zei hij dat hij niet herstellen wilde.

Guillen, die Venezolaanse is, vertelde het tijdschrift van de tijd hij houdt van Castro in respecteert of gepensioneerde Cubaanse leider voor een verblijf in macht zo lang. In reactie zei ten minste twee Miami politici Guillen baan zijn dat zou verliezen. Bellers op Spaans-talige radio in Miami overeengekomen in 100 demonstranten picketed Marlins Park toting borden zoals "Geen excuses FIRE hem nu."

"Hij is flight met hypocrisy," zei Luis Martinez, die woont in Miami sinds de late jaren 1950. "Ik accepteer niet dat elke vorm van gratie van hem." "Ze moeten uitstappen hem."

Het team didn't consider afvuren Guillen of vroeg hem om af te treden vijf wedstrijden in zijn ambtstermijn, zei Marlins Voorzitter David Samson.

Guillen werd ingehuurd om te helpen inluiden van een nieuw tijdperk van honkbal voor de Marlins, in afgelopen jaren met middelmatige teams in slechter aanwezigheid opgezadeld. Het team was afhankelijk van Zuid-Florida's grote Cubaanse-Amerikaanse aktualisiert te helpen bij de wederopbouw van haar fan is 634 miljoen dollar ballpark die vorige week open.

Op de urenlange persconferentie was Thursday ochtend er weinig bewijs van Guillen vriendschap van charm of snelle wit, die hem een favoriet met fans in verslaggevers hebben geboekt sinds hij werd een major league manager in 2004. Somberly spreken, hij nam volle verantwoordelijkheid voor zijn opmerkingen, maar zij waren verkeerd geïnterpreteerd door verslaggever zei tijd.

"Het was een persoonlijke fout van het ding dat had ik in mijn gedachten in wat ik zei," zei Guillen in het Spaans. "Wat ik wilde zeggen in het Spaans, ik zei in het Engels op een verkeerde handle."

Guillen zei hij niet liefde of bewonder Castro.

"Ik zei ik kan niet geloven dat iemand die zoveel mensen pijn door de jaren heen leeft nog," zei hij.

Tijd zei Thursday staat het door haar verhaal.

Guillen opschudding die hij heeft verlaten gemaakt zei hem verdrietig, beschaamd in dom gevoel. Hij zei dat hij straf van het team effect.

"Wanneer u een sportman bent u moet niet worden betrokken bij de politiek," zei hij.

"Ik ga een kerel voor de rest van mijn leven Miami." "Ik wil straat in lopen met mijn hoofd en said niet slecht gevoel, handle waarop ik nu foel."

Cubaanse-geboren Atlanta Braves manager Fredi Gonzalez, een voormalige manager van de Marlin, zei hij zag enkele van de persconferentie en het was moeilijk voor Guillen kon vertellen.

"Hij kwam in of muziek te maken," zei Gonzalez. "Het gaat een tijdje duren, maar hopelijk hij kan winnen terug een of andere mensen die handle."

Guillen heeft problemen voordat over onderwerpen variërend van seksuele geaardheid tot illegale immigratie in gekregen. Vorige week, pochte hij over dronken na wedstrijden.

Die afleveringen snel verdween. Maar op Zuid-Florida's schaal van politieke onjuistheden, lof voor de Castro is een home run, en het was onduidelijk hoe lang het zou duren voor woede richting Guillen te laten verdwijnen.

Honkbal commissaris Bud Selig opmerkingen zei "hebben geen plaats in Add-ons spel" in werden "beledigend is voor een belangrijk deel van de Miami-Gemeenschap en anderen over de hele wereld."

"Zoals vaak gezegd, Honkbal is een instelling social met belangrijke social verantwoordelijkheden," Selig added on in een verklaring. "Eleven Al 30 clubs spelen belangrijke rollen binnen hun lokale gemeenschappen, ik verwacht dat degenen die Major League Baseball vertegenwoordigen te handelen met het soort gevoeligheid die vele culturen van het spel verdienen compliance."

Marlins ambtenaren zei dat Guillen had nog steeds steun van de organisatie.

"Wij in geloven hem," zei Samson, of Voorzitter van het team. "Wij geloven in zijn verontschuldiging." "Wij geloven dat iedereen een tweede kans lest we forget." Hij zei dat hij verwacht dat geen verdere straf van MLB.

Guillen verontschuldigde zich tijdens het weekend na zijn opmerkingen werden gepubliceerd in tijd, dan links zijn team in Philadelphia, waar de speelden of Phillies in vloog naar Miami Marlins.

Of teams hervatten hun drie-game series woensdag in Philadelphia. Guillen zei hij zal er om zich te verontschuldigen voor zijn spelers, maar hij zal niet in de dugout. Bench coach Joey Cora zullen de interim manager.

"Of Marlins erkent ernst van de opmerkingen toegeschreven aan Guillen," Lees een verklaring van het team. "Of pijn in lijden veroorzaakt door Fidel Castro niet kunnen worden geminimaliseerd, vooral in een gevuld met Gemeenschap dictatuur van slachtoffers."

Of schorsing, die onmiddellijk van kracht, herinnerde aan de straf gegeven aan margin Schott, of late eigenaar van de Cincinnati Reds. Honkbal pijnlijk Schott in jaren 1990 zo met haar inflammatory racial opmerkingen in dol op herinneringen van Adolf Hitler dat ze was geschorst ITU eigendom rechten voor een seizoen.

"Na jaren van mijn leven met Ozzie Guillen, ik kan zeggen hij heeft nooit geweest eerlijk said verontschuldigend," tweeted Voormalig slugger Frank Thomas, die voor Guillen met Chicago White Sox speelde. "Ik weet dat hij is echt voor wat hij gezegd heeft binnen pijn." "Als I echt hem weet was said niet zijn bedoelingen at all."

De avond newscast uitgezonden in Cuba, een door Telesur gebaseerde Venezuela interview met Emilio Garcia, een Cubaanse journalist in Miami.

"Het is een andere droevige pagina in de geschiedenis van deze Gemeenschap (Miami) die meer en meer om te in een bananenrepubliek zetten is," zei Garcia. "Het was pathetisch vanochtend om te zien deze sportman zich vernederen, vernederen kern tot zichzelf te proberen te houden van zijn baan."

"Hoe werkt veel tamtam 'yankee' vrijheid van expressie blik naked," zei Cubaanse anker Julita Osendi in samenvatting voordat hij op naar het volgende item.

Ongeveer 100 verslaggevers, fotografen in cameralieden bijgewoond persconferentie Guillen, een opkomst rivaal enkele laat-seizoen Marlins drukte jaren door gegaan.

Guillen zat alleen op het begon podium in het Spaans, spreken notities voor enkele minuten alvorens vragen zonder. Kort nadat hij begon, wankelde zijn stem medio zin. Hij onderbroken te nemen een slok water en duidelijk zijn keel.

"Dit is de grootste fout die ik tot nu toe in mijn leven heb gemaakt," zei Guillen.

Guillen sprak in het Spaans voor ongeveer 80 procent van de persconferentie. Guillen zei hij werd opgeschort zonder loon, maar Samson later zei Manager zal worden betaald en zal het geld doneren aan Miami-mensenrechten oorzaken.

___

Geassocieerde pers schrijvers Janie McCauley in San Francisco, Peter Orsi in Havana, Kristie Rieken in Houston by Gisela Salomon in Miami bijgedragen aan dit verslag.

No comments:

Post a Comment